close

undefined

If I wanna tell you how I feel, how I feel

要怎麼告訴你我所想、我所感

Without breaking all that we've made

而不破壞掉我們之前所擁有的一切

★★★★★

我們之中,是我變了嗎?還是你變了?抑或是因為我變了所以我眼中的你不再一樣了?真希望能找到另外一個你,另外一個和全新的你相處的方式。

★★★★★

 

I wish there was another you, 'nother way

真希望有另一個你,另一個和你相處的方法

And I just can't find the words I should say

而我卻總找不到適合的話語

If I wanna tell you how I feel, how I feel

要怎麼告訴你我所想、我所感

Without breaking all that we've made

而不破壞掉我們之前所擁有的一切

 

But they say life goes on anyway

但俗話說生活依舊要過

If things should change, oh yeah

即使世事瞬息萬變

Stuck in the same old melody, of misery

唯獨我一人卡在那痛苦的餘音之中

And don't you remember

可你卻不記得了嗎?

 

All of the times we spent late at night

那些我們一起共渡的夜晚

We wasted our breath

我們浪費了的唇舌

We're over and done with

可我們結束了 玩完了

I couldn't see what you did to me

因我不再了解你對我的所作所為

It's not for the best

它們不是對我們關係最好的選擇

We're over and done with

一切都結束了 玩完了

 

And I just can't stay another night

而我再也無法多待另一個晚上

The last thing that I ever wanted to do

我最終渴求的希望就是

Was to say goodbye to you

和過去的你告別

 

Tell me if it's right or wrong, right or wrong

告訴我這決定究竟是對是錯

Staring at your pictures till the shadows fade

我仍盯著你的照片直到光影淡出

Acting like there's nothing wrong, nothing wrong

即便彼此假裝著我們的愛依舊如故

What we had is slipping away

其實我們的一切正如流沙般溜走

 

But they say life goes on anyway

但俗話說生活依舊要過

If things should change, oh yeah

即使世事瞬息萬變

Stuck in the same old melody, of misery

唯獨我一人卡在那痛苦的餘音之中

And don't you forget that

而你該不會忘了吧?

 

All of the times we spent late at night

那些我們一起共渡的夜晚

We wasted our breath

我們浪費了的唇舌

We're over and done with

可我們結束了 玩完了

I couldn't see what you did to me

因我不再了解你對我的所作所為

It's not for the best

它們不是對我們關係最好的選擇

We're over and done with

一切都結束了 玩完了

 

And I just can't stay another night

而我再也無法多待另一個晚上

The last thing that I ever wanted to do

我最終渴求的希望就是

Was to say goodbye to you

和過去的你告別

 

You say that I

你說是我才是

I'm the one who's changed

我才是變了的那個人

But I can't keep on

但我無法

Living life this way

繼續這樣假裝著生活

You say that I

你說是我

I'm the one who's changed

是我變了

Yeah...

 

You say that I

你說是我才是

I'm the one who's changed

我才是變了的那個人

But I can't keep on

但我無法

Living life this way

繼續和這樣的你生活

You say that I

你說是我

I'm the one who's changed

是我變了

I'll find another you another way

我會找到另一個你,另一個和你相處的方式

 

All of the times we spent late at night

那些我們一起共渡的夜晚

We wasted our breath

我們浪費了的唇舌

We're over and done with

可我們結束了 玩完了

I couldn't see what you did to me

因我不再了解你對我的所作所為

It's not for the best

它們不是對我們關係最好的選擇

We're over and done with

一切都結束了 玩完了

 

And I just can't stay another night

而我再也無法多待另一個晚上

The last thing that I ever wanted to do

我最終渴求的希望就是

Was to say goodbye to you

和過去的你告別

 

You say that I

你說是我才是

I'm the one who's changed

我才是變了的那個人

But I can't keep on

但我無法

Living life this way

繼續和這樣的你生活

You say that I

你說是我

I'm the one who's changed

是我變了

I'll find another you another way

我會找到另一個你,另一個和你相處的方式

 

★★★★★

親愛的格友,若你覺得格主翻譯得不錯,歡迎留言表示小小鼓勵喔

★★★★★

 

▲歌詞不一定是逐字逐句翻譯,為配合情境,有斟酌修飾的部分

▲ATC的歌已經很多人翻過了,我看了許多文章,翻譯難免會有雷同,請覺得有被侵犯到的格主在留言告知!!

arrow
arrow

    Cynthia Lan 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()